شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

6 گياه براي تصفيه ي خون

گياه درماني و مطالب علمي وپزشكي

6 گياه براي تصفيه ي خون

۱,۱۰۷ بازديد

تصفيه ي خون,گياها دارويي براي تصفيه ي خون,داروهاي گياهي تصفيه ي خون

تصفيه ي خون به داشتن پوستي زيبا و سالم كمك كرده و سلول‌ها را از پيري زودرس حفظ مي‌كند.


 خستگي، نفخ و پوست خشك و كدر مي توانند جزو علائمي باشند كه نشان مي دهند خون شما تميز نيست و حاوي برخي توكسين‌ها است. در اين صورت احتمال دارد كه پاي كمبود ويتامين ها نيز در ميان باشد. حتي امكان دارد سلول‌ها از عناصري اشباع باشند كه بايد حتما از بدن دفع شوند. خوشبختانه روش‌هاي طبيعي‌اي وجود دارد كه براي تصفيه ي خون مفيد است. با ما باشيد تا با گياهان تصفيه كننده ي خون بيشتر آشنا شويد.
 
سلامت خون ما
همانطور كه مي دانيد كليه ها و كبد ارگان هاي مسئول تصفيه ي كننده ي خون و دفع سموم بدن هستند. اما لازم است كه با روش هاي ساده و طبيعي نيز به اين ارگان هاي حياتي كمك كرد. لازم است كه رژيم سالم و مناسبي داشته باشيد و با مصرف برخي از نوشيدني ها به پاكسازي بدن و تصفيه ي خون كمك كنيد. تميزي خون براي همه از اهميت بالايي برخوردار است چون باعث پيشگيري از ابتلا به برخي از بيماري ها و ناخوشي ها مي‌شود. علاوه بر اين تصفيه ي خون به داشتن پوستي زيبا و سالم كمك كرده و سلول‌ها را از پيري زودرس حفظ مي‌كند. لازم است كه با مصرف مواد غذاي سرشار از مواد مغذي و ويتامين ها از ابتلا به كم خوني نيز پيشگيري كنيد. در ادامه گياهان مفيد براي تصفيه ي خون را ذكر مي‌كنيم.

 چگونه مي‌شود خون را سم زدايي كرد؟
قبل از معرفي گياهان و دمنوش هاي تصفيه كننده ي خون چند ماده ي غذايي را يادآوري مي‌كنيم كه كمك زيادي به پاكسازي بدن تان مي‌كند.

ميوه هاي تصفيه كننده ي خون:
ليموترش، انگور، پرتقال، گريپ فروت، آناناس، بري ها، كيوي، توت فرنگي و غيره.
 
سبزيجات تصفيه كننده ي خون:
سير، پياز، هويج، كرفس، جعفري، جوانه ها، سويا و غيره.

 گياهان تصفيه كننده ي خون

تصفيه ي خون,گياها دارويي براي تصفيه ي خون,داروهاي گياهي تصفيه ي خون

  گياه باباآدم
ما توكسين‌هاي بدن را از طريق پوست و ادرار دفع مي‌كنيم. اما براي افزايش سرعت اين روند مي‌توانيد به گياه باباآدم اعتماد كنيد. گياه باباآدم يك گياه تميزكننده ي ويژه است كه براي تصفيه ي خون و سيستم لنفاتيك موثر عمل مي‌كند. مي‌توانيد اين گياه را از عطاري ها تهيه كنيد. بابا آدم باعث پاكسازي بدن و بهبود جريان خون شده و از احتباس آب در سلول ها و نفخ و سنگيني معده پيشگيري مي‌كند. اين گياه براي درمان آرتريت، سياتيك، نقرس، آكنه، كاهش اسيديته، رفع سنگ كليه و سنگ كيسه ي صفرا و همچنين پيشگيري از بيماري هاي كبدي و صفراوي، درمان عفونت ادرار، هرپس، تب و ديابت و غيره نيز مفيد است. مي‌توانيد روزانه تا دو فنجان دمنوش گياه باباآدم ميل كنيد و نتيجه را ببينيد. اگر داروي خاصي مصرف مي كنيد بهتر است قبل از استفاده از گياهان با پزشك خود مشورت كنيد. مي‌توانيد نظر عطار را در خصوص ميزان و نحوه ي مصرف اين گياه جويا شويد. 

    تصفيه ي خون,گياها دارويي براي تصفيه ي خون,داروهاي گياهي تصفيه ي خون

 گياه آقطي
گياه آقطي يك ملين خوب و در عين حال تميزكننده ي بدن و ضدعفوني كننده است. اين گياه باعث كاهش حالت نفخ و التهاب هاي بدن مي‌شود. گياه آقطي قابض طبيعي بوده و جزو تصفيه كننده هاي موثر خون محسوب مي‌شود. مي‌توانيد از اين گياه براي پاكسازي كليه ها و كبد استفاده كنيد و دمنوش آن را بعد از غذا ميل كنيد. همچنين مي‌توانيد از كپسول هاي آن نيز استفاده كنيد. البته لازم است كه براي مصرف هر نوع مكمل يا قرصي بتدا انظر پزشك تان را جويا شويد. 

تصفيه ي خون,گياها دارويي براي تصفيه ي خون,داروهاي گياهي تصفيه ي خون

 گياه گزنه
لازم است كه در مورد خواص گياه گزنه مطالب زيادي نوشته شود چون اين گياه سزاوار شناخت بيشتري است. گزنه حاوي آهن است و كم خوني را كاهش مي دهد. در اين روزهاي سرد هيچ چيز به اندازه ي نوشيدن يك فنجان دمنوش گزنه براي بدن مفيد نخواهد بود. گزنه براي تصفيه ي سريع خون و حذف توكسين‌هاي آن فوق العاده است. اين گياه ادرارآور بوده و براي تميزكردن كليه ها و كبد موثر عمل مي‌كند.

تصفيه ي خون,گياها دارويي براي تصفيه ي خون,داروهاي گياهي تصفيه ي خون

 گياه قاصدك
قاصدك قاصد سلامتي است. در اين عصرهاي سرد زمستاني يك فنجان دمنوش قاصدك ميل كنيد تا توكسين‌هاي بدن تان دفع شده و جريان خون تان بهبود يابد. كافيست مقداري از اين گياه را با يك فنجان آب جوش و به مدت 5 دقيقه دم كرده و نوش جان كنيد.

تصفيه ي خون,گياها دارويي براي تصفيه ي خون,داروهاي گياهي تصفيه ي خون

گياه زوفا

بهتر است بدانيد كه زوفا براي تصفيه ي خون و دفع چربي هاي مضر بدن فوق العاده است. اين گياه را از عطاري تهيه كنيد و دمنوش آن را براي پاكسازي بدن تان از شر توكسين‌ها مصرف كنيد. مي‌توانيد روزانه تا دو فنجان از اين دمنوش را ميل كنيد.

   تصفيه ي خون,گياها دارويي براي تصفيه ي خون,داروهاي گياهي تصفيه ي خون

 آلوورا
احتمالا تصور مي‌كنيد كه از آلوورا صرفا براي نرمي و لطافت پوست استفاده مي‌كنند. اما بايد بدانيد كه اين گياه مفيد براي درمان بسياري از ناخوشي هاي روزمره و همچنين پاكسازي بدن از توكسين‌ها يا همان سموم مفيد است.آلوورا باعث پاكسازي كبد و كليه ها مي‌شود. مي‌توانيد چاي آلوورا ميل كنيد. يك قاشق عصاره ي آلووراي خالص را در يك فنجان آب جوش دم كنيد و سپس آن را صاف كرده و اجازه دهيد به مدت 5 دقيقه بماند. بهتر است چند قطره ليموترش نيز به اين چاي بچكانيد تا طعم آن بهتر و خواصش بيشتر شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.